Párbeszéd az Úrral

2023. április 16.

Uram, te igazságosnak vallod magad, ... hibátlannak, de koránt
sem vagy az. Hiszen Ábel öcsém csupán egy semmi hitvány bá-
rányt áldozott neked engesztelésedért cserébe. Miközben én he-
gyeket mozgattam meg érte. Már megbocsáss, mért kedvesebb
neked az öcs, mint a báty? Hisz mi egyként járultunk te hozzád.
---
Uram káromlásom azóta a csillagokba száll, túl kék eged rácsain,
túl bármin. Mióta ezt tetted velem nekem lidércesek lettek álma-
im? A gyalázat égbe kiált! Mi történt veled, tán elfeledted a ma-
gad szabta szabályt? Mért csak Ábel öcsémhez vagy jó? Hisz ez
a léha állattartó nem méltó hozzád ... Te igazán tudod, hogy én
---
nem vagyok gyáva, és azt is, hogy több, és erősebb vagyok nála.
Ne kelj hát ellenem Uram! Inkább korrigáld tévedésedet! Mert, ha
nem, akkor hát még ma a pokolra jut ez a te nyájat őrző hitvány
embered. Tüzes vassal égesd homlokomra földönfutó jeled, hogy
tudják, hogy látva lássák a népek, mennyire megsértetted önérzetemet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése