Alvászavar

2023. február 11.

Bárcsak véremmé lennének a szavak, és  úgy jönnének versem végére
a rímek, ahogy a múlt  iszapjából törnek fel az éjszaka felszínére az él-
mények, félrészeg képzetek.  Rossz alvó vagyok, sokszor arra ébredek,
én az álomkóros portás, hogy fontos üzenetet hozott a postás. Az ágy
szélén az ébrenlét, és az alvás mezsgyéjén bóbiskolok, vélvén jobb, ha
felbontom a  borítékot.  Akkor ott,  minden olyan világos és tiszta. Nyíl-
------
ván ebben a hitvány állapotban csak az világos, hogy álmos vagyok,
és kába.  De akkor ott olyan valóságos,  mintha a koperta tartalma
meg lenne írva, csak el kell olvasni. Nyilnávaslóan nekem szól az üze-
net, hiszen látom rajta a  nevemet, a címemet. Ilyenkor úgy csapongnak
képzetek, úgy zsong az agy, ahogy a vadméhek rajzanak. Emiatt mindig
is csodáltam azokat, akik nyugodtan alszanak. Ezek az Isten teremtmé-
------
mények joggal vehetnék az alvást égi adománynak, és okkal, mert ők a
kiválasztottak, Ők aztán, és  igazán a kiváltságosak, a burokban szüle-
tett szerencsések. Én nem bánnám, ha egyszer végre  énhozzám is ada-
kozóan kegyes  lenne az ég,  vagy valamiféle  álombéli Istenség csodát
tenne. És talán akkor lennék igazán nyertes,  ha elébb a terhes tegna-
pokkal,  de főképp,  és joggal … csendes  önmagammal békélnék meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése