Terített szárnnyal

2022. november 27.

Úgy voltam  én  egykor,  a boldog   gyermekkor időkben,  akár a
fecske madár. Mikor, ha ég fölöttem, föld alattam, és ha azt akar-
tam, már is terített szárnnyal lebegtem a Tisza felett. Apám, ki ak-
kor révész volt,  végképp  nem  látta  át a  kölyök  észt. És, mikor
ha csodák  történtek  velem,  rám  szólt. Neked  most  hol jár az
-----
eszed fiam!? ... Hajdankor,  hogy mondtam volna én el ezt akkor.
Mostanában nagy  ritkán  emlékeimben feltör ahogy akkor ott a
Tisza fodrán vetült, fényes  szárnyán repült csapongva. villodzva
suhant az én megtestesült álmom. Emelkedett, zuhant a magam
képezte szárnyam öröme csillant a víz felszíne felett.  Szívemben
-----
bent lapult a madár szárnyas ösztöne, és belengte a teret. Csak a
velem küszködő apám  póráza, s a kék ég horizontja volt a határ.
Ma  már  nem  játszik  velem  ilyet  a képzelet.  Mostanában már
drasztikus mód érzem a valót és napi szinten lent maraszt, lehúz,
a  földhöz  tapaszt ...  Derekamban  csúz, s a rég  elsatnyult  szár-
-----
nyam helyén félig hegedt sebek fájdalma sajogva nyúz. A mosto-
ha nappalok után, ma már csak álmomban, ha nagy néha szállok.
De úgy voltam én egykor, a  boldog gyermekkor időkben, akár a
fecske  madár.  Mikor,  ha ég  fölöttem,  föld  alattam,  és,  ha azt
akartam, már is  terített  szárnnyal  lebegtem  a bölcs Tisza felett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése