Téli malőr

2022. november 29.

Reggel a sarki resti előtt sikerült leparkolni, mint később kiderült,
rossz helyen. Persze, amíg  az iskoláig értem volt némi kételyem,
de elhessegettem a varjakat.  Azzal   áltattam magamat, hogy in-
nen csak nem fogják  ellopni, mint múltkor az  iskolaablak elől a
kollégáémat.  Azért  a  szünetekben  ki-kinézem.  Csend, minden
rendben.  Apránként  elült a  gyanúm.  Egész  nap  sűrű  hó esett.
semmi vész, hiszen hóekék járják az utakat.  Egészen  elmúlt a fé-
------
lelmem, már meg is feledkeztem.  Mígnem  munka után fáradtan,
magamba   zuhantan   lábaltam  az  autóhoz.  Vastag  hó  lepte be.
végtére is milyen   legyen  estére,  hiszen egész  nap folyton csak
esik.  Előveszem  a  slusszkulcsot, nyúlok az  ajtóhoz. Nem nyílik.
Befagyott  a  zár.  Hogy  a  betyár  mindenit!   A hó is csak egyre
hull, és  már a  szívem is  szúr. Mit lehet ilyenkor tenni, tanár úr?!
Nyugi, csak  semmi  pánik! Addig is, amíg  lenyugszom körbe ta-
karítom az  üveget. Igen ám, de az  összes  üveg a  hó alatt  jeges.
------
Mégis csak a zárral kellene kezdeni valamit. Ugyanis, szorult  hely
zetében, finésszel él a  tanult ember. És hát ezerszer  vivát, hiszen
Irinyi János  feltalálta a gyufát.  Szálanként elégettem az összeset,
de a zár nem  engedett  szorításából Záróra  kedves vendégek, hal
lom a nyitott ajtón át a kocsmából. Nem sokkal ezután odalép hoz-
zám a  csapos.  - Mit  matat  itt  az  autómnál  Angyalos úr? – Elő
ször is nem  Angyalos  úr, hanem Angyal. - Nekem az  olyan  min-
degy, már ahhoz képest, hogy én vagyok a tulajdonos.  Majd  kul-
------
csához nyúl és kinyitja az ajtót. - Na látja, hogy az enyém! Földbe
gyökerezett  a lábam,  szájtátva álltam. - Ne  álljon  ott,  mint egy
bálvány, maga  áldozati  bárány! Kapja  csak nyelén azt a jégkapa-
rót, és segítsen! Fáradt vagyok sietek, több kéz többre megy. Cse-
rében, és ennek fejében hazaviszem. - Az történt, kezdtem magya-
rázni. – Ugyan már szomszéd,  nem kell parázni!  Tavaly velem is
ez történt.  Várja  meg a reggelt s, ha felkelt,  első legyen a rendőr-
ség. - Uram,  tegnap  ellopták  az  autómat. - Értettem,  és vettem,
------
de előbb diktálja  be az  adatokat! - Rendben! - Közelesen vissza
hívom. Pár  perc  múlva csörög  a  mobilom. - Megvan  az autója,
uram, mondta az ügyeletes,  sztoikusan. Már nem kell idegesked-
nie,  Csak  arra  kérem,  hogy  minél  előbb  jöjjön  érte. Hát  eny-
nyi egy  ellopott, s  hólepte  gépkocsi története. Hála az Istennek,
és a rendőrségnek. Neked meg köszönöm megtisztelő figyelmed.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése