Optimizmus

2022. november 18.

Én úgy hiszem, hogy a mérhetetlen optimizmusomat, akárcsak
a telhetetlen vágyaimat messziről hoztam. A minduntalan bűnök,
és erények, a szent jussok, s a balga remények ott lapulnak bent
a batyumban. Ezeknek okán arra gondoltam, hogy nekivágok az
ismeretlennek. Csendem mélyén újító elképelések öltöttek arcot.
A kapott ráció, a hozott muníció arra buzdított, hogy meghódít-
------
sam a déli sarkot. Igen ám, de közben rájöttem, hogy ott a mesz-
sze végen egy bizonyos Roald Amundsen járt már előttem. Rég
őrzött titkom volt még az is, hogy egyszer a vén bolygón túl rá-
látok a kék horizontra ... Aztán mit tesz Isten, egy bizonyos Neil
Armstrong nevű pilóta ereszkedett le helyettem a Holdra. Meg-
előzve engemet, a hőstettre érdemest. Hála jó természetemnek
------
ez a sajnálatos eset nem szegte kedvemet, sőt, éppen ez az em-
lékezetes malőr  erősítette meg kettős énemet.  Mert mindig az
erős megy elől, és az győz, ki álmodni mer, ki új, és új célokra tör.
Én úgy hiszem,  hogy sok  mindent kibírok,  ezért is vagyok nagy
dolgokra hivatott.  És ezért is határoztam úgy, hogy a tettek me-
zejére lépek. Tervem temérdek, eltékozolt álmaim száma is reng-
------
geteg.  Így aztán  arra jutottam,  gyógyítani fogok,  elmegyek se-
bésznek, és majd szívátültetést végzek. Igen, mert erre van szük-
sége most az  emberiségnek.  Csak hát ebben meg egy okos, ná-
lamnál korábban született  Barnard  Christiaan professzornak ne-
vezett orvos előzött meg. Bár övé lett a hírnév, a siker, de nekem
ez sem  szegte  kedvemet. Így kárpótlás okán, ötször indultam az
------
olimpián, és bár többször kificamodott a bokám, rendületlen ott
álltam fenn a dobogó legfelső fokán. Nekem zengett a zongorán
a húr. Fanfárok hangjai szóltak, nyoszolyó lányok virágot szórtak.
S még ma is, ha ezekre gondolok, szívem lángra lobban. Ég az én
nagy szívem, s egyre jobban neki lódul. Úgy megbolondul, mint a
tejút, vagy a hajnali körút, ha kigyúl. Higgyen nekem Főorvos Úr!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése