Éhség

2022. november 21.

Mintha tegnap történt volna. A kertek alatt lassabbra fogta üte-
mét a vonat. Egy-két füttyjelet adott még, majd begurult az ál-
lomásra. Amikor  az ablakon  kinéztem, nem  hittem a szemem-
nek a falon ki volt írva; Paszab. Csendben pakolni kezdtem, Ber-
cel következik.  Három  hónapig voltam oda.  Már csak néhány
------
perc, és  eljön a vára várt csoda. Nincs  rá szavam, hogy a kollé-
giumban mennyit  éheztem. Éjszaka  kimásztam a tetőre onnan
kémleltem, mint egy  kivert kutya,  hátha érkezik valami. Mond-
juk egy légi posta, egy égi jel, vagy egy érdemi  üzenet, de nem
érkezett  soha semmi.  Se hang, se egy  villanás, de még egy bi-
------
tang fénynyaláb se ködlött.  Az elküldött  levelekre  válasz nem
jött. A betöltetlen üres  űrben csak a nagy hitem, és a kikezdhe-
tetlen reményem  működött.  Darabokra hullt köröttem a világ,
rám szakadt a mázsás mennybolt, minden egész eltörött, hisz 1
lyukas  vasam  sem volt. Ám most, hogy megérkeztem, bár fájni
fog a sokat  éhezett  hasam,  de én ma degeszre eszem magam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése