Szeptember

2022. szeptember 18.

Évről évre,  mintha csak  minden  újra ismétlődne. Úgy tűnik néha
részeg,  kába fejjel,  mintha a történetet már ezerszer átéltem vol-
na. A figyelmes emlékezet nem hiába vigyázza öreg viseltes ingét.
Kora reggel ismét találkoztam az ősszel. Ez a hóbortos ember épp
a házunk előtt  ment el,  miközben  gondomba  merülten  egy vé-
-----
konyka  köpenyben  babráltam kint az udvaron.  Odakint a szitáló
esőben, az őszi pára ködben valami  furcsa bizonytalanság fogott
el,  meg aztán  át  is  fáztam  ám, de nagyon. - Nehogy  már meg-
ijedj  tőlem, mondta az  öreg gumicsizmás kujon.  Gondolom ezer
szer  elmondta  az  asszony ...  Ne  mászkálj itt  ebben  a  locspocs 
-----
időben  ilyen  nyakócon!  Most  megint átáztál. - Ne  korholj  már
öreg cimbora. Van egy kis forralt  bor a sparhelten, ülj le velem és
igyál. Tudod barátom, hogy  már kerek egy  év telt  el azóta, hogy
utoljára  láttalak. - Valóban koma, de azóta te sem lettél fiatalabb,
vágott vissza az ősz. – Hát ebben bíz igazad lehet bölcs gyümölcs
-----
érlelő rokon,  de nekem még  így sincs panaszra okom, pedig már
a hetvenötödik évemet taposom. Na - na! Ne vedd zokon, de úgy
látom,  neked  tavaly óta, mintha görbébb  lenne a hátad, és mint
ha  a  ráncok  is  mélyebbek  lennének  a  homlokodon.  - Gonosz
vagy,  ősz  barátom,  én még  nem vagyok  vén!  Nekem még egé-
-----
szen  jól  mozog kezem - lábam,  és ép  ésszel  gondolkodom. In-
kább  te  látsz  setéten  ősz,  gonosz  segédem.  Egy  szeptember
eleji  reggelen  néhány  liter   bor  mellett  így   beszélgetem  egy
sebzett   öregemberrel.   Mígnem  ennek  az  önsajnálattól  ajzott,
és bortól csapzott léleknek feje asztalra bukott, ...  és  elhallgatott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése