Kerékbilincs

2022. szeptember 18.

Én balga  reggelente abban a  csalfa reményben teszem  át  a  kü-
szöböna lábam,  hogy örömlázban térek majd haza, és  esténként
a munka jutalmaként  meleg vacsora,  és  csendes otthon vár. Ám
ezzel az  elvárással  szemben  tegnap  igencsak rossz napom volt. 
Bár igyekeztem, de mégsem  ment a bolt. A sikernek a titka, hogy
a  drága  ügyfélnek  van  igaza.  Persze  ez a  stratégia se válik be 
mindennap. Tegnap a munka után összetörten igyekeztem az au-
tómhoz. Fáradtan gyáván álltam ott letaglózott a látvány. Sokaso-
--------
dott árva szívemben a keserűség, összedőlt bennem a világ. Döb-
benten, és  tehetetlen  néztem, ahogy a rend 2 fontos őre éppen  
bilincset  rak az  autó  kerekére.  Aztán  az  egyezségre  nézve az
a  felismerés  nyílalt hirtelen  a  fejembe,  hogy  este  kupameccs  
van a TV-ben. - Uraim, ha nem lehetne,  ahogy én szeretném, ak-
kor  úgy  szeretném, ahogy  lehetne! - Nézze, mindenkinek meg-
van  a  maga  keresztje.  Ha  a  pontos  összeget  kifizeti,  az  esz-
közt már is elviheti. Úgy  egymás  közt, ez itt a  helyszíni, ez meg
--------
a postai csekk. Elindultam, az autóban már  a  meccs sikeres ered-
ménye rémlett. Túl az esti csúcson erős benzingőz csapott meg a 
pesti  körúton. Olyannyira, hogy a forgalmi lámpánál állva fojtott,
és még az öblös Blaha  Lujza térnél is száraz-fuldokoltan kaparta
a torkom, folyton  levegőért  kapkodtam. A szmogos város felett 
több  alkalommal  dörgött.  Az  ég  haragja  épp  a  kocsim  előtt 
csapott  bele  egy  öreg fába. Rozoga  ága ráesett  az  alatta  álló 
autóra.  Nagyon  megijedtem,  szúrt  a  szívem,  ezer  kés szegült 
--------
mellkasomra.  Aztán  tompult  a furcsa prés nyomása, és az Üllői 
úton mintha elmúlt volna tüskés fájása.  Másnap a rádióban a tu-
dósító  bemondta,  hogy  tegnap több  szívelégtelenséggel diag-
nosztizált beteget vittek a kórházba. A hír hallatára arra  gondol-
tam, hogy az Isten  unalmában velük kívánja színesíteni égi palet-
táját. Aztán  azt fontolgattam  magamban, hogy szüzességi foga-
dalmat teszek.  Holnaptól jobb leszek.  Elhagyom a napi 1 doboz 
cigarettát, és  az  árvaháznak  fogom felajánlani  a cigaretta  árát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése