Hitem ereje

2022. szeptember 18.

Verés terhe mellett Istenhitre  neveltek.  Ennek  szellemében min-
den éjjel  égi  fohásszal,  Miatyánkkal  aludtam el, és reggel Isten
fiával keltem fel. Róla  álmodtam,  de nappal is az   Ő nyomában
jártam,  vagy  Ő  járt  az  én  nyomomban, ...   erre   már nem em-
lékszem.  De  arra  igen,  hogy  szerettem dicső  fénye  mákonyá-
ban,  kegyessége oltalmában  lenni,  és,  mint  teljes jogú megbí-
------
zottja, csodákat tenni. Így lettem mellette gyógyító szolga, éhség 
csillapító  kenyérosztó,  hittérítő  ékes-szóló,  beszédes  jövendő-
mondó. Tekintettel arra,  hogy, mint  beavatott próféta az Ő köré-
hez tartoztam az ébredés után is  példamutatónak kellett lennem. 
Igen, mert  különben  miképpen  lettem volna figyelmére, az Ő jó 
indulatára  méltó.  Az volt sorsom  misztikája,  hogy a  bizalma cí-
------
mén, és  a kapott  posztom  dacára,  ritkán  voltam  hozzá  jó, de 
úgy is mondhatnám, hitvány tanulónak bizonyultam. Bár vonzott
értelme, és  tudtam  dicső  tanításait, csak hát nem mindig fogott
rajtam bölcs  intelme. S bizony sokat, és oktalan vétkeztem ellene. 
Tehetetlen  dühömben szidtam őt, sokszor  káromoltam, százszor  
megbántam.  És bár  gyóntam,  áldoztam,  de nem,  vagy alig javí-
------
vított a  mérlegen.  Hiszen,  trágár  szavaimat,  másnap újra kezd-
tem. Most, amikor magához  int, néven  nevez, megszólít engem, 
úgy hiszem, hogy nem lesz  elragadtatva tőlem. Nagyokat sóhajt 
majd,  és  rám legyint. Értéktelen, mihaszna lélek! Félek, hogy a
pokolban, az égnek börtönében fogok kikötni. És nem lesz alkal-
mam majd őt megkövetni, és bölcs tanításait híven megköszönni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése