Ez a harc volt a végső!

2022. július 1.

 Azt mondom én neked jó barát könnyű szóval. Ne marjad magadat

lógó orral, hisz nincs itt a világ vége. Lesz még a Kárpát bércek alatt

béke. Igen, barátom,  mert  legutóbb  lenn  a borissza hegytövében

arról meséltél sokunknak spiccesen, hogy  egész  életedben te fenn

jártál a bérceken, de közben bíztattad, meg szidtad is az elvtársakat.

-----

Egy  ideig  még  ittam  is  szavad,  aztán  a nagy  monológ  csúcsán

emiatt családra hivatkozva, gondoltam itt hagylak másokra. Én  csa-

lárd, nem vártam tovább. Nem hallgattam végig Bánk fájóseb szájá-

ból sok zokszavát. Belátom, galád voltam hozzád Barátom. Úgy em-

lékszem búcsúzáskor a szünetben azt mondtad  többünknek  vicce-

-----

sen.  Kísérjen utatokon madár-dal,  sose legyetek perben a világgal,

mint most én. Azon az estén annyi fájdalom volt szívedben, de any-

nyi  Cimbora,  hogy a  világ összes bora sem lett volna elég  oldani

görcsödet.  És  lám   bekövetkezett  az,  ami   magadban  kimondva,

vagy inkább kimondatlan, de nem volt váratlan. Emlékszem, milyen

fennen  hangoztattad  a jelszót. Az  eszmekór,  a sok bor,  meg  a re-

ményed beszélt  belőled; Rá - rá csak  vad,  merész, vak vitéz bajtár-

------

saim! Kibontottad a  zászlót; hajrá hív elvtársaim a tetőre mindig, a

szirtre fel, és  előre! Békélj meg emlékeiddel volt harcostárs. Tábor-

nagy  tudjuk,  hogy bátor  vagy,  de mondj  búcsút  öreg  prédikátor.

Ne menj csörtére, lásdbe végre, minden erőfeszítésed késő. Állj ki a

nép  elébe,  mert itt  az idő,  és  mond ki!  Mond ki közülünk te, aki

sok  kudarc árán lett  csoportelső,  hogy ... Ez a  harc volt a végső!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése