Körforgás

2022. május 24.

Mindig is úgy hittem, és ma is úgy érzem, hogy örök körforgás az

élet. A tisztes öregkort megélt mesél így az ifjú nemzedéknek,

ahogy én mesélek most tenéked drága unokám. Most így életem

alkonyán el kell hogy mondjam nem mindig voltam büszke maga-

ra. Persze úgy is mondhatnám, hogy erőfeszítéseim során ritkán

kaptam áldást dolgaimra. Pedig becsületemre legyen mondva én
------
mindig jót akartam. Úgy tarja a fáma, az alma nem esik messze a

fájától. Gyávából sosem lesz bátor ember. Az életben ez az egyik

megszenvedett bölcsességem. Nevesen; … csak az nyer, aki mer.

Nyilván a tudás elengedhetetlen része az is, hogy veszíthetsz is,

hisz nem mindig erény a bátorság. Tény, hogy a sors szeszélye ve-

ti ki, hogy mikor, mi az igazság. Én bennem sosem volt rossz érte-
------
lemben vett ravaszság. Hiszem, hogy génjeidben ezt az örököt vi-

szed tovább. Ennél fogva te soha ne számíts rangra, buta babérok-

ra. Mert ez mind csak hiúság, embert őrlő dőre vágy. Az legyen

számodra a végső tanulság, az legyen a mércéd, hogy az igaz

emberi érték az önzetlen, s őszinte barátság, ami manapság ritka,

na és a szeretet, a család, és a lelkiharmónia ez a boldogság titka.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése