Régi emlék

2022. április 25.

Kölyökként, fölöttébb imádtam a görögdinnyét. Szinte bolondul

tam érte. Mikor este apám a robot  bilincsét letette, ült még egy

kicsit a karos  ládán, közben anyám mosdóvizet melegített neki.

Aztán mosakodás után, amint magára  vette tiszta ingét, én már-

is ott lógtam  a nyakán.  Nekibuzdultan  kapacitáltam  szegényt.

-----

- Édesapám, dinnyét szeretnék enni. - Az anyád, mindenit Bandi

teveled nem lehet bírni ... Elegem van belőled, hagyd abba fiam,

fáj a fejem tőled. De én nem hagytam annyiban, unszoltam, nya-

fogtam. - Na, de Édesapám, hiszen tegnap este azt ígérte, hogy

vacsora  után  kimegyünk a  dinnyeföldre. – Hát ha ígértem, ám

-----

legyen, de ne  nyafogj itt nekem!  - Menj a színbe, hozd a zsáko-

kat, és az  úton  fogd  a  szád,  ne  halljam hangodat!  Akkor tájt

már két kerékpárt nyúzott a  család. Neki indultunk. Apám szívé-

ben megbékélten taposott  az élen.  Én egészen a Paptagig egy

árva szót se szóltam. Az orrom alatt  csendesen végig dudorász-

-----

tam az utat. Majd  kint a  kertben,  mint fékevesztett gyermek a

homokozóban,  ugráltam, bohóckodtam.  Kezem - lábam járt, a

szám  be  nem állt.  Mikor  tele lett  az összes zsák, a visszaúton

már apám is fütyörészett. Én meg, ki apám fia  voltam, átláttam

a stiklit. Így fütyörésztem én is, és toltam  apám után a biciklit.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése