Emlékkövek

2022. április 26.

Azon tépődök mostanában, milyen erények  formáltak, mily vétkek

munkáltak akkorában. Tegnap  igéjének  malasztja, a régi tettek ha-

ragja tekint ma vissza régi önmagamra. Választ várnak okkal, s arra

vágynak  joggal,  hogy  meghallgassam  őket.  Akárcsak  a  papnak

gyónni  vágyó  hívek  letérdelnek  elém. Mártíromságuk sebén, vad

lázak  ölén,  ifjanti  vágyak,  rossz lelkiismeret és bánat. Ó beszédes

ifjúság,  te  édes  szomjúság,  szertelen  éhség,  és  te  is te jóakaró

-------

tisztesség meztelen testét takaró becsület. Köszönöm nektek, hogy

megtiszteltetek.  Ti, kik  akkoron  ott voltatok  a gáton, ti a minden

áron megmutatom bohóság, és hiúság! Szentek vagytok ti Isten ál-

tal megáldott  akarások  serény gyermekei, mert hisz csak azt tetté-

tek tegnapok hősei, amit kellett, és amit lehetett. Én, általatok jelölt

vén papotok feloldozlak titeket vélt bűneitek alól. Mert még ha lett

volna  is vétketek,  mért törnék én  ma pálcát felettetek.  Iskolás ko-

-------

romban, ha formás kis kavicsot találtam a zsebembe raktam. Én, ak-

kor úgy  gondoltam,  hogy a  kavics a  tudás, és a bölcsesség  köve,

a jóság angyala, és ha  magamnál tartom, akkor  jobb, több, gazda-

gabb leszek tőle, s általa. A kebelbeliek kinevettek miatta, persze én

nem sokat törődtem velük. Az ő eszük más srófra járt ők az én hite-

mért egy fabatkát sem adtak volna. Ha  nekem ma,  valaki a szívem-

ben  kutatna,  sok  kova  kavicsokat látna, és  emlékköveket találna.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése