Tegnap a Deák téren

2022. március 24.

Kerek tíz évvel volt idősebb nálam, kamaszként róla ábrándoztam.
Lehet, hogy banális, de mikor megláttam, ... máris megrázott az
áram. Extázisba jöttem; az egyik pillanatban fáztam, dideregtem,
a hideg kilelt tőle. A másik pillanatban perzselt tekintete, bűvölt
szeme fénye, és forró lázban, majd elégtem érte. Kerek mellére,
meleg ölére vágytam. Istenem, milyen lenne vele az ágyban? Nem
tudtam másra gondolni. - Állj ki, légy férfi! Mondtam magamnak.
- Bár hozzá képest, te még csak gyerek vagy. 10 év, micsoda kü-
lönbség. De hát szólni kellene neki, meggyónni parázna bűnömet.
Őrlődtem, martam magamat. Aztán egyik nap levetettem szűk, kis-
----------------
hitű szűrömet. Elszántan, majdhogynem merészen, vagányan áll-
tam a sziporka, későesti fényben. Álltam ott bátran a Pesti forga
tagban. Vártam, hogy az égig érő meredek sziklán belém csapjon
a villám. Valójában a Nagyvárad téren, virággal kezemben, csende-
sen nyögdécseltem valamit. Szívem a torkomban dobolt, mikor is
a villamos becsikordult a térre. Ő ugyan készségesen válaszolt, de
én a zajtól alig hallottam kedves szavait. Aztán már csak kint a pe-
remrészen állt össze a kép. Nevesen, hogy Ő a térkép szélén, Buda-
örsön lakik.- Hajnalig nincs visszaút onnan. Se baj! Nem halok én
addig se éhen, se szomjan. Virradatig vele csókolóztam. Tíz hóna-
----------------
pig tartott a kapcsolat. Bevittek katonának. És csak úgy jó egy év
után derült ki, hogy sosem érzett tulajdonának. Ha megcsap az or-
gonaillat, még ma is megborzongok. Sajnos én olyan alkat vagyok,
hogy ott bent, mélyen a tudat alatt számon tartom démonjaimat.
Tegnap a Deák téren, amikor begördült a metróvonat ... egy idős
hölgy állt meg mellettem. Erősen megcsapott az orgonaillat. Meg-
fagyott a vér az ereimben. Ennyi év után én, csak üdvözölni akar
tam, csupán csak megnézni jobban, és megkérdezni, hogy van. Hi-
szen életem egy részét vele töltöttem. De torkomon akadt a szó,
mert kinyílt az ajtó, és a démon hirtelen eltűnt a sűrű rengetegben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése