Ötvenedik házassági évforduló

2020. szeptember 22.

Egyszer csak egy szép szeptemberi nap, a násznagy szavára,
elindultak a vendégek a templomba. Aznap, egész Bercel, és
Paszab ünneplőbe öltözött. Akkor ott, ha visszaidézem a szer
tartásnak különös hangulata annyira meghatott, hogy még ma
is bőrömön érzem. Az én leány húgom, életem legszebb meny-
------------------
asszonya, kit ma itt Isten színe előtt a tiszteletes megesket má-
tól fogva Katona Lajos asszonya lesz. Azon a szép szeptemberi
napon nagyon együtt éreztem veled húgom ... Később a sátor-
ban figyeltem apámat, anyámat. Azt néztem, hogy szemükben
miként keveredik büszkeséggel a bánat. Szeptember kertjéből
------------------
egy katonaviselt ember elvisz egy rózsaszálat. Meghatott drága
testvérem. Eszem zsongott, minden testrészem borzongott, at-
tól a gondolattól, hogy mától el kell menned a háztól ... Ez már
ötven éves nóta. Szinte hihetetlen. Szívem arra döbben, hogy öt-
ven év telt el azóta. Igen, már félévszázad ölel, fog benneteket
össze. Mennyi gond, boldogság köteléke szorít, tart egybe tite-
------------------
ket. És, ha ma végig gondolom a ti küzdelmeteket, csak is a tisz-
telet, a tiszta, és a végtelen szeretet az, ami betölti irántatok szíve-
met. Két szép csodás gyermek, kik már felnőttek, és két szép uno-
ka boldogítja szíveteket. Nagyon vigyázzatok egymásra ... És jó Is-
ten, adja, hogy ti még sok boldog, és álom-partja évet megérjetek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése