Ádám - Éva

2020. június 26.

És, ha ártol, ha bántol is, hogy eltűnjenek lelked tájáról a bűnje-
lek, és konok homlokodról a ráncok, én neked mindig mindent
megbocsájtok. Hányszor van, hogy keresztet ácsolsz nekem, s
oktalan vádolsz, és eközben szemedből özön könny pereg. Van-
nak napok, mikor neked sem párban, sem külön, sincs mit vesz-
tened, s persze nekem sem. Így aztán esküdt ugyanazt akarjuk.
-------------
Majd másnap sután, mindezt bután megtagadjuk ... Van napok
mikor úgy vágyom, hogy magadhoz közel engedj, máskor meg
bennem van az ördög, hogy én ne engedjek neked. Van, mikor
magad sem leled, hogy hol a helyed, majd hirtelen megleled. És
az is fondorlatos ám, hogy ami neked fontos, ... azt nekem meg
kell jegyeznem, és szerinted az is fortélyos dolog, hogy én mind-
-------------
ezt, és rendre el is felejtem. Gyakran azt remélem, hogy hozzám
rendes leszel, s igaz, de úgy érzem olykor, hogy galád vagy velem,
és gaz. Mert úgy van az Uram a házas kapcsolatban, hogy a társas
intelmeket én már régen megtanultam. Csak hát az általad megál-
dott vakcinát te még véletlen sem adod gyógyító adagban. Ponto-
sabban, és sportnyelven szólva ... ebben az adok-kapok ököljog ól-
-------------
ban másképp jönnek a dolgok, mint ahogy én azt vélem, vagy hinni
remélem. Hiába imádkozom ám hozzád, semmi sem változik. Mert
még mindig úgy van, hogyha éppen nem vigyázok, akkor úgy lever-
nek a naponta generált gondok, mint üvegpoharat a rosszul koordi-
nált vakok. S, ha éppen csapásodon járok gyötrik talpamat a törött
-------------
szilánkok, s ezer káromlás ördöge szegődik hozzám. És mikor ha
fájok te hiába dörögsz rám. Bocsáss meg gyarló fiadnak Uram! Hi-
szen te nagy, és tökéletes vagy, és támogatója a vitákban virágzó
hozsannás párkapcsolatoknak. Uram, itt mindennek helye, s rend-
je van. Hisz ott van a fa, és alatta Éva, és rajta az alma, meg a jás-
-------------
pis, és én mindezt látom is, de jó Uram hallgass meg engem is. Ülj
ide mellém, húzódj ide hozzám. Gyújts rá, itt a pipám. S cserébe a
jóságod fejébe én Ádám, itt ezen a ládán mindent elmesélek neked.
Elmondom neked, hogy te is megértsed szépen, csendben, hogy mi
itt a helyzet ebben az általad régen meg nem látogatott édenkertben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése