A csordás szolgálat

2020. június 30.

Nem tudtam a gémeskúttól elszakadni. Idejártak a népek
itatni a szegény soron. Iskolaérett korom okán itt csattog-
tattam nagyapám fonta ostorom. Akkoron kondás, de in-
kább csordás ember szerettem volna lenni. A két foglalko-
zás közül végül is a konda helyett, a csorda mellett dön-
----------------
töttem. Igen, mert a csordaságnál délidőben ürgét is lehe-
tett önteni, amit Kuknyó Berti bácsinak köszönhetően ott
helyben nyárson meg lehetett sütni ... Bár a  bojtárságért
nem kaptam fizetséget, de ezzel együtt tetszett a pásztor
élet. A nyárson sült ürge meg kimondottan ízlett. Valójában
----------------
a gulyás mesterségről úgyszólván mindent megtanultam.
Glória néked fiam, és áldott legyél az Úrban! Mondta több-
ször is a mester, merthogy soha sem volt köztünk per. Csak
hát egy reggel kihajtáskor borús tekintettel fogadott a csor-
dás ember. - Ma letelik a szolgálat. Igen, mert az iskola nem
----------------
várhat! Neked holnap, mint minden rendes úri  gyereknek is-
kolába kell menned. Bizonyára tudod, hogy lélekben együtt
érzek veled fiam ... Amúgy meg az életben mindennek ideje,
és rendje van, mondta Kuknyó Berti bácsi, az öreg gentleman.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése