Nem mindenáron

2020. június 30.

Nem kívánok mindenáron megfelelni neked. Nincs olyan
járom, amit kedvedért nyakamba veszek. Ha szeretsz, ak-
kor önmagamért szeress. Nem játszhatsz velem. Szeszé-
lyed szerint te én rám nem fogsz nap, mint nap fújni. És
a te kényedért nem fogok se angyal, se ördög bőrbe bújni.
--------------------
Úgy akarok ezután tükörbe nézni, hogy ne marasztaljam el
magam. Én már senki másnak, csak magamnak szeretnék
megfelelni ... Eddig igyekeztem sokaknak tetszésére lenni.
Csörgős sipkát hordtam, a móka okán táncoltam, és fejen
is álltam, ha úgy kellett. Ennek fejében eljátszották sokan,
hogy kedvelnek ... Nagy mókamester ez, mondták. Sokak-
--------------------
nak tetszett a bolondság. Már hogyne tetszett volna, hiszen
ingyen nevethettek rajtam. Nem kívánom tovább játszani a
jót. Nem voltam több, mint egy önjelölt bohóc. Már rég tisz-
tában vagyok sok hibámmal. Ebben a nagy körhintában nem
lettem sem jobb, sem rosszabb másnál ... Ámbár, ha megér-
--------------------
téssel viselsz irántam, akkor akár méltó játszótársam is le-
hetsz. És akkor én is azt mondom rád, és neked, hogy vivát.
Csak azt ne kívánd, hogy a te diktálta áron feleljek meg ne-
ked. Mert nincs olyan járom, amit én a te kedvedért nyakam-
ba veszek. Mert, ha szeretsz, akkor hát önmagamért szeress.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése