Pünkösd hajnalán

2020. március 18.

Hogy bűnöm megbocsájtsd, megjártad értem a Golgotát. De
mégis csak alávalóság, és szégyen a korbács és a hisztéria!
És tűrted, elviselted értem ács fia? - Te mondád, s, hogy lásd,
ki az élő bizonyosság, imé itt állok előtted fiam. - Uram, nem
vagyok méltó, hogy sarud megoldjam, s, hogy hozzád szóljak.
- Úgy ám, mert most egy mosdatlan száj szól hozzám az ólom-
------------
szín ég alól. - Így van Uram, bocsáss meg nekem! - Bárányom,
ha félsz bégess! S, hogy el ne tévedj, jól figyeld pásztorbotom!
- Mea culpa pásztorom! Én bizony Messiás, hű nyájad tagja lé-
vén vakon követlek. Nyomodban el nem botlom, és, ha kell, mit
rám mérsz tűröm jámbor balgatag. - De te Mindenható Glóriás,
már megbocsáss, csak így egymás közt hallgatag kegyelmed is
attól dicsőül, ha engem nem birkaként, … de emberként becsül.
------------
- Hát nem bánom legyen. Ma Pünkösd napja kél, és még mielőtt
vétkeznél légy falamon belül! Sarut köss lábadra, magadra tiszta
gúnyát ölts, így köszönts, így gyere be házamba. - Uram, mint
hajnali ég derül, figyelek rád igaz szavamra. Csakhogy a megje-
lenés körül baj akad. - Szólj csak bűnödül, mondj csak sok közül
akár egyet is. Szólj hát, halljam igaz szavad! - Uram, nem tudok
én színed előtt tisztán megjelenni. Meg aztán hidd el, nincs ná-
------------
lamnál hitványabb senki. - Állj, s ne tovább, mondd utánam, szí-
nem előtt! - Szeretek minden földön élőt, kegyelettel őrzöm mind
a túlvilágon fénylőt. Kívülük mást én nem szolgálok. - Ez bizony
úgy igaz Uram, mint ahogy most itt előtted állok . A szent bibli-
ára esküszöm, szeretek, s árnyra követlek téged. Hű fiadként ott
leszek melletted mindig, és mindenütt karnyújtásnyira ... És ho-
zsánna  néked ezért drága mesterem, messiás glória, és ezer hála.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése