Gyáva búcsúztató

2019. december 19.

Az Úr nagypéntek napján vette le róla a nehezéket. Temetése
után a Tisza partján találtam menedéket. Évek óta vágytam,
hogy lássam, de nem jutottam el hozzá soha. És mit tesz a
buta lelkiismeret? Legbelül furcsa érvelésekbe kezd, és su-
tán menekül, ha lehet. A magam fészkét tudva, nem mertem
a rokonok szemébe nézni. Futva, előlük bújva, egyedül akar-
------------------------------------------------
tam maradni. Kint, a Tisza meder szikkadt iszapján lobbant
bűntudat, és fáradt fejemben ezer gondolat. Hallani véltem
fagyott halott hajdani intő szavát. Leképeztem, látni véltem
mosolyát. Ehhez az átéléshez, az én nagy gyávaságom gett,
csak a Tisza adhatott menedéket. Le-fel járkáltam a parton. Ott
 csapott arcon ezer galád dolgom. Rám zuhant a gyász, s hát
------------------------------------------------
az a temérdek hazugság, amit vétettem elenne. A sok, álságos
hivatkozás. Ma nem érek rá, de majd megyek! A hamis érvek,
a mindennapi léha érdek. Elesett-vértelen néztem a Tiszát, és,
mint ki bűnös mód adott szavát megszegi, esti imát mondtam
neki. A rosszaság árán űzött, megvesszőzött gyermek az őrü-
let határán meggyóntam bűnömet. De a józan ítélet kitette szű-
------------------------------------------------
römet a fergeteg szélnek. És most már örökre itt lebeg, itt ke-
reng fejem felett a szertetett lélek, ki már végleg búcsút intett
e semmi földi létnek. Elszállt messze, égi fénykörökbe a drága.
Elvitte az idő sodra, és csak a gyáva lelkiismeret maradt utána.
Meg az ő nagy szíve ajándéka, ami számomra kincs. És a sok
szeretet kavics, amit míg élek vinni, őrizni, és tovább adni illik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése