Karácsonyi óda

2019. december 20.

Bocsássatok meg örökös embereteknek, hogy imádlak titeket.
Fene nagy szeretetet érzek irántatok. Hozzátok szólok, ti ízek
csodái, ti számnak mennyei csatái. Áldalak, és mindig kívánlak
missziós küldetésű diós, s téged is friss sütésű briós. Téged meg
fölöttébb kedvellek te citrommal bolondított szemérmes mákos
---------------------------------------------
béles. A ti kedves testetek, a ti nemes lelketek csakis a nagy, és
dicső Teremtő kivételes adománya lehet. Kölyökkorom óta vár-
ván titeket, öröm fog el a kemence száján. Különösen, így Jézus
születése táján. Én eleitől fogva tibennetek tudtam csak igazán
bízni. Értetek érdemes élni, vétkezni, ruhám kihízni. S, ha néha
---------------------------------------------
közétek téved patyolat fehéren karácsonyi fényben, angyali dísz-
ben néhány mézízű csókos hableány, netán egy-egy csokis torta-
szelet, meleg barnán, vagy éppen ébenfeketében az ám igazán az
ünnep. Ti csábos tekercsek, anyám sodorta bélesek, ügyes kezei
által készítette tortaszeletek. Én karácsonyi éneket, mit éneket,
---------------------------------------------
örömódát zengek tinéktek. És Betlehem fényében az egész Föld
kerekségen igazhitűen, és hitelesen mondom. De különösen Pes-
ten, és Bercelen vallom és hirdetem, hogy az vesse rám az első
követ, ki másképp érez, mint én. És a vén Kálmán cigány vonós-
négyese húzza el a végső nótáját, vagy a templomtorony üsse el
---------------------------------------------
az utolsó óráját. Lett légyen az véreim közt gazdag krőzus, vagy
szakadt lebernyeges templomkoldus. Az én szemem távolba lát,
szám messze kiált. És hát azt kiáltom, hogy vivát, különöst, így
karácsony tájt és ettől számított plusz-mínusz tíz nap át. Éljen a
kos, s a diós kürtős, és éljen Krisztusa, az aranyfürtös kis Jézus.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése