Jogosítvány

2019. november 20.

Még tizenhét sem múltam talán, mikor Nyíregyházán kezembe
adták. Zavartság vett erőt rajtam, mintha loptam volna, amit kap-
tam. És nehogy meglássa véletlen valaki, hirtelen zsebre vágtam.
Azóta éber, és józan állapotban, de még álmomban is folyton, ve-
lem van. Úgy becézem kis szívem. A többi kártyával együtt zse-
bemben hordom. És talán azért is szeretem őt a legjobban, mert
köztük ő a legszerényebb. Ő nem kérkedik, mint a többi társa.
----------------------------------------------------------
Néma a szája, s csak, akkor kéredzkedik elő, ha törvénytisztelő
gazdája a rend őrével találkozik. A forgalmi engedély társával,
és a személyi igazolvány kártyával együtt kérik őt is. Mit kérik,
szinte követelik. Rosszul esik neki, ha kétségbe vonják jogosult-
gát, az ő becsületes voltát. A többivel ellentétben a gond az vele,
hogy ő végtelen önérzetes. És ez azért is végzetes, mert a szükség
törvényt bont. Hiszen gyorshajtás, piros lámpa, szonda. Kérem
----------------------------------------------------------
az okmányokat felmutatásra! Ebben a sűrű városi forgalomban
ennek vagyok kitéve naponta. Az ukáz szerencsére, és rendre az,
hogy menjen tovább. De zsörtölődik ám ilyenkor is a leánylelkű
okmány, és százszám sorolja panaszait. Persze, szemérmesen vé-
gig hallgatom. Sosem szítom parazsait. Hisz kristálytisztán tudom,
hogy az én hű társam mindenben ártatlan. És hál' Isten már fél-
száz éve, hogy jóban-rosszban ő mindig, és mindenütt velem van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése