Nincs kétség, csak bizonyosság

2019. július 25.

Vásott koromban okos tanítók neveltek valóra, és gondos papok
fogtak hitre, imaszóra. Vertek is néha, mondván rossz gyermek,
hátha nyomot hagy, tanul belőle. A vadóc, ha van rá mód, lévén,
hogy a tiltott vonzza, nem hallgat a jóra. De milyen a felnőtt poli-
tika? Mielőtt nagy rügy fakadna félvén, és burján vad ága révén
túlhajtana, előbb le kell verni róla. Így van ez, emberemlékezet
----------------------------------
óta. Engem legtöbbször égő jelek, csípős verések vezettek a jó,
és igaz útra. Ezek az intő verések díszes nyomot hagytak bőrö-
mön. A kezek nyoma estére míves, és özönszám beivódtak az
erekbe. És nem ártottak ám ezek, de nem ám, csendes másnap-
ra véremmé váltak. Erre voltak jók a szavak, s a gyötrelmes csa-
pások. Arra voltak hivatottak, hogy keresztényként, s rendes em-
berként éljek. Nem tudom bizonyosan, hogy zajos-bajos, vagy
----------------------------------
rendes ember, de hitem szerint istentudó keresztény vagyok. Így
mondok hiszekegyet, és boldog Krisztus igéket. Most így hetven
évet megértem mindenben Istent érzek. Ő biztos, az egyetlen bi-
zonyos, aki egyetemesen létezik, ki mindig, és mindenütt ott van.
Ott bujkál álmomban zajtalan, de ott van a zajban is, ott munkál
éber állapotban, és ott van most is a tudatalattimban. Ő a biztos
végső bizonyosság Ő a Teremtő, s az általa teremtett én,-és ön
----------------------------------
tudat, mely bennem éberen, de szunnyadó félben is él. Isten az
égőfáklya, a világító szellem, ami lélek, és értelem is egyben. Ne--
kem az Isten az életem. Ő a teremtő,  a fenntartó erő. Ő az öröm,
a vigasz, s az örök lételem. Az egyetlen egyetemes, akit érzek, val-
lok, s fennen hirdetek. És teszem ezt addig, amíg a szívem ver,
élek leledzik, míg van öntudat, értelem, míg eszem érzésével ben-
nem él. Az Istenlétezik, akit addig érzek, mígnem velem szétesik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése