A horgász …

2019. július 26.

A horgászat volt mindennek az oka. Aznap estére vendége-
ket hívtunk születésnapomra. Mint később kiderült, vesztem-
re, mert annak módjára, ahogy szoktam felkötöttem a pecát
a biciklire, és elindultam a Tiszára, mondván hátha akad va-
lami a horogra. - Az Isten szerelmére ember, te hova mész
-------------------------------------------------
korán reggel? Kérdezte az én drága madárkám. Csak úgy 
csicsergett az arany szája. Miért kell neked elmenni te isten-
átka, hiszen van itthon eleség. - Nekem te ne beszélj fele-
ség! Ezért kell elmenni, mert estére halászlét kívánkozom
enni. Nem bánom, de legkésőbb délután négy, - ez a végső
-------------------------------------------------
határ - feltétlen itthon légy. És most ne mókázz, ne bolon-
dozzál nekem te hóbortos. A kapunál rám szólt még, aztán 
nehogy ott marasszon a hülyeség, mint a múlthét végén
szombaton! - Jól van asszony, addig maradok csak, amíg 
valami nagyobbat ki nem fogok. Meg, amíg ezt a pár doboz
-------------------------------------------------
sört meg nem iszom. Majd ott kint a Tisza parton, víz közel,
ahogy a sörös dobozokat számolgattam bódult eszemmel,
engem olyan álmosság fogott el, hogy csak másnap délben
ébredtem fel harangszóra. Ez az eset megtörtént, így esett.
És most kérdezheted joggal, hogy mi ennek a tanulsága?
-------------------------------------------------
Ekörül már megoszlanak a vélemények. Mert az asszony azt
mondaná, ne igyon az, aki nem bírja. Én meg a mondó vol-
nék. Tekintettel arra, hogy mindig van nálam tartalék peca
odahaza, meg viharlámpa, hát fogja magát az a kedves ven-
dég és meleg nyári éjszaka, jöjjön ki hozzám a Tisza partra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése