Főtt kukorica

2019. július 22.

A napokban, részeg állapotban az jutott eszembe, hogy rég et-
tem főtt kukoricát. Úgy tört rám a felismerés, … olyan hirtelen,
mint a viselős asszonyra tör rá a görcs szülés előtt. Ebben a be-
előtt bajomban mentem le a gazzal benőtt kertbe. Ott botorkál-
tam járva-kelve a sorok közt, de nem találtam egy fia csövet se.
----------------------
Én árva hitetlen lélek. Arra gondoltam, lefekszem a vén fa árnyé-
kába. Kiheverem a kocsma vénámba bevitt kora reggeli gyógy-
szert. Mert az éhgyomorra adagolt szesz megviseli ám a pia ked-
velő embert. A öreg fa hajlékában azt álmodtam, hogy álmomban
megittam legalább tizenkét kupica pálinkát, vagy ... tizenhármat,
----------------------
tudja a bánat. Már nem emlékszem, hogy hányat. Csak azt érez-
tem, hogy erős a főzet, okos a párlat, de nem számoltam meg
őket. Egyre csak intettem Jóskának. Tölts! És ő töltött. Intettem
újfent. Jóska megint öntött. Szemem se rebbent, hangszálam se
rezzent. Némán ittam. A címbora nem szólt, én se szóltam. Ma-
gamba zuhantan ittam. És úgy berúgtam, de úgy, ahogy máskor
is szoktam, mikor meghozzák a nyugdíjam. Hol is tartottam? Ja
----------------------
igen, már meg is van! Nekem több dolog okán muszáj inni. Ré-
szint azért, mert kiszárad a szám, részint meg itóka híján nehéz
kibírni. De legfőbb okom az, hogy amikor iszom nekem vág az
eszem, mint a penge. Csak egyre nem emlékszem az Istennek
se, nevesen, miért jöttem ide le a kertbe? … Nekem a szeszjót
tesz. Elűzi gondomat, és bevillan ezer gondolat, csak az a baj,
hogy ahogy jön, olyan hamar el is illan. De bárhogy is van. Egy-
----------------------
szer úgy is elkapom a szomszéd Boriskát, de úgy, hogy legalább
két hétig katica bogárnak érezi majd magát. Úgy el fogom vará-
zsolni, hogy szárnyat fog növeszteni. Csak azt mondaná meg va-
laki, miért jöttem le a kertbe. Megvan már! Hogy megkérjem ezt
a szegény magában bogarászó Boriskát. Ezt a csodás nőt. Őt a
szomszédház elvált asszonyát, hogy jöjjön, és hozzon át, legyen,
s egyen velem főtt kukoricát, s ossza meg velem örömét, bánatát.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése