Maradj itthon fiam

2019. április 18.


 - Azt mondom neked, maradj itthon fiam. Azt becsüld meg,
ami van. Mindig jobb itthon, mint bárhol másutt. És azt is
tudd fiam, hogy te olyan magányos leszel ott, mint az ujjam.
- Ugyan már, ugyan, ha elmegyek, mit veszitek? Talán nem
lesz pénzem, ruhám, kenyerem? - Higgy nekem Bandikám,
hiszen mind gubát cserélt ebért, kóbor senki lett, ki elment
--------------------------------------------
innen. - Olyan biztos ebben. Hát, tudja meg Édesapám, én
nem leszek gubáért ebet vett kóbor jött-ment, nem leszek csu-
pasz senki, mint a többi. - Fiam, neki vágni a nagy ismeretlen-
nek, gondold csak meg; más az élet, más a képzelet! Édes-
apám, ez az én csatám, engedje, hogy tanuljak a magam ba-
ján. - Maga csak, ne nézzen engem madárnak, nem hiszek
--------------------------------------------
magának. Hát, veled nem lehet beszélni, te túl konok vagy
fiam, hogy az Isten ba@…on meg, mondta vulgárisan. - Tud
ja, én nem vagyok bolond, ismerem a csíziót, én ott öltöny-
be járok, majd és nyakkendőt hordok. - Csak meg ne bánd a
dolgot. Kicsit káromkodott még, de a végén elhallgatott.
Jött-ment szegény, nyilván haragot érzett, kínjában fütyörészett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése