Ha majd békére lelek

2019. április 17.

Sokat és sokszor tanyáztam a máshollét zugában. Annyiszor
kusza labirintusában, hogy talán el sem hiszed. A jótét kicsi
gyermek mereszt így tágra nyílt szemet a számára új csoda
világra, ahogy ámulva néztem, és nézem bámulva ma is Isten
kék egét, és földje mindkét féltekét. De bárhonnét is jöttem
eddig onnét haza, hátszél iramban tértem mindig ide vissza.
S, ha felidézem vándor utam csodáit, ha emlékezetem még 
-------------------------------------------
láttat is, és, ha lámpása jól világít, akkor sem tudom, hogy
időrendben sorolom, vagy csak úgy össze-vissza mondom
utam kalandjait. Istennek hála szerencsés voltom, úgy hozta
sorsom, hogy Szíriában egy kora tavaszon réz barnára sütte-
tem magam, és finom tenger-gyümölcse salátát ettem kint a
piacon. Kuszkuszt vacsoráztam egy nomád Beduin család sát-
rában. Kairóban, idill baráti körben júliusban, krokodil bőr-
-------------------------------------------
cipőben mártóztam meg vétlen a Nílus vizében. A Názáreti
Krisztus városában hálaimát mondtam az Angyali üdvözlet
templomában. Szeptember végén frissen szedett fekete
cseresznyét ettem Oslóban. Március másodikán maskará-
sok bálján vigadtam Velence karneválján. Barcelonában
világos nappal valami trükkös mozdulattal ellopták az órám.
Párizsban tört magyarsággal ripakodott rám az Eiffel torony
-------------------------------------------
feljáróján egy francia cigány lány. Egy másik utam során hét
éjszaka háltam a Temze partján. És talán ennek okán vettem
részt a Kalkuttai Maharadzsa hét napon át tartó lakodalmán.
A Jordán Holt-tenger partján vörös kaviárt, Iránban fekete
kaviárt ettem az iráni sah állófogadásán. Medinában az ó-
város piacán, ahol drága szőnyegeket szőnek, kint a nyílt
utcán vad arab legények illetlen szavakkal illették a barát-
-------------------------------------------
nőmet. Másnap Gizában elvitték a mecset elé kitett cipőmet.
Afrikában egy gyászmisén, bár engem a keresztény magyart
ez jócskán megzavart, de mégis úgy öleltek az ünnepi tógába
öltözöttek, mintha Allah létezése óta hit testvérük lettem volna.
Harmadnap, mert magukhoz méltónak találtak, frissen meszelt
házukba invitáltak. Egy késő délután Luxorból Asszuán felé
haladva a vasúti kupéban úgy tört rám az alkonyat, mint mikor

-------------------------------------------
odahaza muskátlis nyári éjszakán, akáclombos állomásokra
gördül be a késő esti vonat. Így, és ekképpen kalandozott
a földön eleddig ösztön lényem, és nem tudom meddig ván-
dorol még ép testben ép lelkem, és azt sem, hogy mikor, és
hogyan jut el a nagy futam végére. Csak azt tudom bizonyo-
san, hogy lassan, és helyhez kötötten hamvába, egy nagy
gödör aljába zuhan, és csak ott lel békére a vak anyagban.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése