A villamoson

2019. január 22.


Menetjegyeket, bérleteket kérem felmutatásra! Hangzik fel a
tagbaszakadt ellenőr torkából a vészharang hangja. Recseg
a jármű padlata a nagy tankember súlya alatt. Menetjegyeket,
bérleteket kérem felmutatásra, mondja a BKK szigorú őre, és
egyre csak nyomul előre. Többen összerezzennek a villamoson.
Az ügyesebbje, a vészjelre az automatához oson érvényesíteni
a jegyet. Mellettem egy fiatal pár nőtagja a helyzetet felismerve
megijed. Hallhatóan mondja férjének.
-Te Feri, én bizony oda odahaza hagytam a bérletet. Eközben hoz-
zájuk érkezik az ellenőr. - Egy pillanat ször, szól a férfi. Próbálja
az ellenőr figyelmét magára terelni. Zsebe körül kapkod. – Tudja
Uram, én elég alapos vagyok. Higgye el nekem, hogy ez a fránya
bérlet az előbb még megvolt. Kis türelmét kérem. Értem, mondja
az ellenőr, majd a feleséghez fordul. Na és ön? Ön, nem ért ma-
gyarul hölgyem? Tapinthatóan dráma van a levegőben. Ha nincs
jegy, vagy bérlet, akkor személyi igazolványt
kérek! A férje, hogy a párját mentse, előrukkol az aduásszal. - Uram,
a hölgynek csak útlevele van. Most már minden utas rájuk figyel, ne-
kik drukkol. Miközben a hangszóróból kivehetőn felhangzik. Az Ok-
togon következik, és ezt az automata nem csak magyarul, de még 
egyszer elmondj angolul is. Az ellenőr tovább próbálkozik a hölggyel. 
You know english? Mire az alig hallhatóan, halandzsa nyelven az 
orra alatt mond valamit. Ellentétben a BKK szigorú őrével, aki erre 
szinte már ordít. Mikor is a férj végre felmutatja
a bérletét. - Majd még megjegyzi; ezért volt úgy oda, maga bizalmat-
lan. A BKK precíz őre ekkorra már habzó szájjal tombol.  A hatos
villamos a szokott gyorsasággal beáll a megállóba. A házaspár most
már okkal indul el az ajtó irányába. Ott még meghajol, az utas
zönség fergetegesen tapsol. Úgy valahogy, ahogy az a sikeres
színdarabot követően a nagy formátumú színészeknek kijár. Aztán
tragédiával terhes előadás után, a házaspár a célállomásnál leszáll.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése