Kaszálás

2023. október 25.

Emlékeim szénapadlásán  őrzöm rég a  frissen  kaszált rét illatát.
Bőrömön érzem még a nyári nap tűző,  mindenen átütő sugarát.
Látom az időeresztékén át a lekaszált fűszálak sorokba dőlt rend-
jét. Látom apám kimért lépteit és, amint  inas karjaival  nagyokat
suhint. Úgy halad a nagy zöld gaz sűrűjében,  hogy szinte szalad.
-----
Látom ahogy göcsörtös keze alatt gyáván megadják magukat, és
lerogynak a kókadt fűszálak. Én meg csak fáradt, és  álmatag ara-
szolok utána.  Tegnap  megint fülembe csengett, ahogy akkor ott
hátra-hátra szólt nekem. Nem korholt, soha nem bántott, csupán
-----
csak biztatott. De én, a vézna legény bárhogy is igyekeztem, foly-
ton mögötte kullogtam. Ne gyorsan fiam, csak ütemesen, tempó-
san! És ez most a volt küszködésem okán,  és Apám  megcsende-
sült emléke  kapcsán  érintett  meg.  Igen, mert a héten a Kispesti
házunktól nem messze  épp a kiserdő útmenti patkáját  kaszálták.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése