Forró éjszakák-nappalok

2023. július 29.

Mostanában fülledt meleg éjszakák jöttek egymás után, minek
során olyan nyomasztó álmok telepedtek rám, hogy már rette-
gek az éjszakáktól, levelek hullanak a száraz ágról. Ellepnek, be-
temetnek, távolból vonyítások jönnek. Két veszekedett véreb ha-
rapdálja kezemet, cafatokra tépik, szétszedik testemet. Félek ágy-
ba bújni, nem merek elaludni. Olyan lidérces átkok ezek, melyek
nappal is gyötörnek, mi több most is kísértenek. Tegnap, ilyen lá-
zas állapotban, ebben a kusza eufóriában segítségért kiabáltam.
-----------
Bekopogtam minden házba, felvertem az egész utcát, de az em-
berek úgy tettek, mintha nem is hallották volna, de inkább nem
akartak tudomást venni róla. Kínomban már az Úrnál is próbál-
koztam, imádkoztam, ám hiába, mert imám süket fülekre talált
nála. Kivert az izzadtság, gyötrődtem tovább, taposott az álom,
csapzottan hánykolódtam az ágyon. Mázsás súly nehezedett rá
mellkasomra, de erőfeszítésemnek hála kibújtam alóla ... Majd
újabb rohamtól tartva kimenekültem a teraszra. Félálomban gyá-
----------
ván, félelemtől kábán ültem ott. Mozdulni se mertem, merthogy
közvetlen mellettem norgott a két kutya. Éjszaka beomlott háló-
szobám összes ablaka, összetört a veranda üvegajtaja. Ijedten,
törött szilánkok közt figyeltem, milyen dermesztően felmagaso-
dott az égbolt. Erősen néztem, hogy milyen eszelősen szipor-
káztak odafenn a csillagok. Közben azt is észrevettem, hogy a ,
vértelen Hold rajtam  röhögött. Majd  ahogy jött, úgy szökött
el az álomarcú köd. Elillant  a vérebként küldött ördög, eltűnt
----------
szemem elől a két dög. Azóta gyarló agyam mintha egy kicsit
tisztább volna, vén elmém világosabban gondolkodna, Az em-
ber a halálos ágyig bizakodik, békére,  nyugalomra vágyik, de
ha erőt vesz rajta a pánik, remeg a szív, izzik, vagy fázik. Így
vagyok most én is, merthogy magam fölött virrasztok. Mai ál-
lapot szerint kint, 38 fok. Nem tudom te hogy bírod? Az én tes-
tem néha lobog, néha vacog, ám dőre lelkem úgy tűnik még
bírja, vív, ég, dadog, és már attól tartok, hogy megbolondulok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése