Álomvágy

2023. március 1.

A  fáradt  ember, amikor ágyba fekszik,  váltig aludni  vágyik. Hát 
így  vagyok  ezzel  én is, de  mégis vannak furcsa éjszakák, mikor 
valami buta  ábrándozás  vagy mi,  nem hagy aludni. Ilyenkor bár 
ütni tudnék, rúgni, köpni,  anyázni, elfutni akár,  de hiába. Tegnap 
éjszaka  talán már éjfélt is ütött az óra, de valami átok vezényszó-
-----
ra  úgy  gázolt  át rajtam  az  elmúlt  napok  emléke,  ahogy a ka-
rámba szorult lovak gázolnak át kitárt kapun óvatlan gazdájukon. 
Ezek az  átok  patások  csapatostól  taposták  szét  az éjszakámat. 
Szerettem  volna ordítani, de  csak  elárvult  némán  virrasztottam 
-----
konok patájuk alatt, ott gubbasztottam bénán a riadt álmok eltö-
rött darabkái között. Szerencsés ember az, kinek a nagy álommes-
ter vak  lámpását  úgy rakja ágya elébe, ahogy az agyvérszegény 
éjszaka teszi vágya fejébe, és ezért az alvás  áldását adja cserébe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése