Isten tenyerén

2023. február 21.

Uram, kiszámoltam hány éjszakán háltam bűnöktől gyűrött ágyad 
matracán. Kiszámoltam, hány lépést tett meg lábam a Föld baráz-
da hátán, ám csak tegnap világosodott  meg  igazán,  hogy nincs  
ártóbb, nincs fájóbb teremtménye  glóbuszodnak,  mint a közöm-
bös, mint a nem törődöm ember.  Tegnap  kint a kertben ezerszer 
-----
ezer hangyát figyeltem  meg, kik csupán ösztön lények, ezek még
is mint értelmes  teremtmények özön szám siettek a cél felé.  Ad-
dig néztem  a kerítésen innen  a  hangyabolyt,  mígnem  szemem  
előtt  összefojt, de  hiszem, hogy a leképezett káoszképlet, kódolt 
üzenetet küldött a  messzeségből, fároszfényt  a cél  felé  igyekvő 
hangyák  tengeréből.  Ha   hiszed, szíveld  meg ezek üzenetét. Ne  
-----
hagyjuk kihűlni világunk hisz kihűl, ha nem vigyázunk. Becsapjuk  
örök álmunk, ha tovább hibázunk. Legyűr minket az ördög körmű  
fagy, vagy a tátongó űr szörnyű nagy szele hordja szét ember lép-
tékünk oly sok időn át kitaposott  csapását.  Ezért  hát ne higgy  a  
közömbösnek, mert ős ellenséged ez! Ne higgy  a rossz, a gonosz 
-----
ellennek.  Miatta  van,  hogy  kemény öklök dörömbölnek remény  
virrasztó  világunk ajtaján! Én a szívem adnám az égő parázsért, a 
hamuban  pislákoló  varázsért.  Akarván,  hogy  érjen a felismerés 
fénye égig, égjen a  máglya, és  föllobbanjon a szeretet lángja. Én
a szívem, s minden  kincsem, a hitetlenre  hatván, mindet neki ad-
nám. Tudja  meg  a  közömbös,  hogy Isten igéjével, a szeretet fé-
-----
nyével   táplálkozunk  mi  itt  mind.  Márványba  vésném,  lelkébe 
égetném; hogy a Földnek,  mint az érzékeny gyermeknek szeretet 
kell, erre szomjazik, mert a kozmoszban fázik, melegségre vágyik. 
Nekem tegnap világosodott meg igazán,  hogy nincs fájóbb, nincs 
ártóbb  teremtménye a  Földnek,  mint a rossz, a közömbös ember.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése