Édenkert

2023. január 18.

Azt mondják a bölcsek, hogy Isten kertjének a rózsa az éke. Szép-
sége őrzője pedig a Nap, s míg ragyog a  maga kedvére, és a ker-
tésze örömére  felfelé tör,  mert számára  csak a  nap  az egyetlen
igaz  tükör.  Nagy  korhely  bódulatban  a  Föld  borát  issza,  zöld
Ádám  kosztümöt  ölt  a borissza, s  a tiszta poharába újra, és újra
------
tölt.  Ebben a  bűvölt  állapotban leledzik, mikor a szirma-illata re-
pül,  így   örül  míg  víg  napjait  részeg  méhek  veszik  körül.  Hát
Így   voltam  én  is  körbe  döngicsélve  Isten  éden  kertjének  ke-
gyeltje  egykor.  Megigézett a csálé indulat. Azzal háltam ki másé,
kivel  nem  szabad.  Igen, mert csillagos ég alatt édes bor íze len-
gett,  ott forrt  bent  ifjú szívemben méze. És ez a boldog örömér- 
------
zet módfelett  szédített.  Talán maradtam volna otthon, miként il-
lik, ahogy  a  magány  ágyának  lepedőjén  márványszobor nyug-
szik?   Mikor  szivárvány  fények, parázna  lélek, hústestű  vétkek
kísértettek.  Maradtam  volna gyáva, ... árva  magamnak  veszteg?
Nem lehetett, mert ott fluoreszkáltak az éjben az édenkerti rózsa
illatok,  és boldog fényben ficánkoltak odafent a részeg csillagok.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése