Imádat

2022. december 7.

Bocsássatok meg régi,  és örökös embereteknek, hogy imádlak,
hogy fenemód szeretlek  titeket. Hozzátok szólok, ti ízek csodái,
ti számnak  mennyei csatái.  Mindig téged vágylak missziós kül-
detésű diós, és  téged is te friss  sütésű briós.  Téged meg fölöt-
tébb kedvellek te citrommal  bolondított szemérmes mákos bé-
------
les.  A ti kedves  testetek, a ti  nemes  lelketek  csakis a nagy, és
dicső Teremtő kivételes  adománya lehet. Kölyökkorom óta vár-
ván titeket, öröm fog el a kemence száján. Különösen, így Jézus
születése  táján. Én eleitől fogva tibennetek tudtam csak igazán
bízni. Értetek  érdemes élni,  vétkezni, ruhám kihízni. S, ha néha
------
közétek téved patyolat fehéren karácsonyi fényben, angyal dísz-
ben néhány mézízű  csókos hableány,  netán egy-egy csokis tor-
taszelet meleg  barnán,  vagy éppen  ébenfeketében. Az ám iga-
zán  az  ünnep.  Ti  csábos  tekercsek,  anyám  sodorta  bélesek,
ügyes kezei által  készített torta szeletek.  Én karácsonyi éneket,
mit éneket, örömódát  zengek tinéktek.  Én  Betlehem fényében
------
az egész Föld  kerekségen igazhitűen, és hitelesen mondom, de
különösen Pesten, és  Bercelen vallom és hirdetem, hogy az ves-
se rám  az  első követ, ki nem úgy érez, ha nem azt a hitet vallja
mint én.  És a vén Kálmán  cigány vonósnégyese húzza el a vég-
ső nótáját, vagy a templomtorony üsse el az  utolsó óráját. Lett 
------
légyen az véreim közt gazdag Krőzus, vagy szakadt lebernyeges
templom koldus.  Az én  szemem távolba lát, szám messze kiált.
És azt  kiáltom  kivált így karácsony  ünnepén, és attól számított
plusz-mínusz tíz  nap környékén.  Hogy  éljen  a  briós a  mákos,
és a diós  kürtös,  de  különöst a haja  dús aranyfürtös kis Jézus.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése