Dús hajkorona

2022. december 19.

Egykor olyan volt hajam, mint a jókötésű bibliai Sámsoné,
vagy, mint egy mostani ordenáré rocksztáré. És, mert gön-
dör volt, különösen sűrű, és gyors növésű, bizony többször
beletört a nyeles fésű. Akkor még a kába nap hason szőrű
takarója alatt sokszor belemart lányok szívébe az én nagy
társkereső hitem, többszörösen visszaeső szenvedélyem. 
----------
És bár közülük egy-egy nem volt oda értem. Az ilyen, tettet
neszt színlelt, mikor erősen éreztem, hogy felgyúlt ereim-
ben vérem. De mégiscsak engedett, és úgy repült, s emel-
kedett velem, mint mikor a nap kisüt, és ezüstös fecskék
szálnak fenn az égen. És mikor újra kezdtem, milliom szent-
jánosbogárka villódzott szemében. Persze Isten kertjében a
forró nap alatt elfáradnak a fűszálak, és hűs árnyat keresve
---------------
egymáshoz simulnak, majd ernyedten elalélnak. Bizony így
szunnyadtam el én is párban egy-egy idegen ágyban. Míg-
nem egyre rátaláltam, vagy én akadtam fenn az általa kife-
szített kötélen, és Ő fogott meg engem, erre már nem em-
lékszem. De arra igen, hogy azóta évről, évre, és egyre job-
ban hullik a hajam. és nagy férfi büszkeségemben. Néha azt
remélem, hogy hajam újra nől, és kezdődik minden elölről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése