Jogosítvány

2022. november 8.

Még tizenhét sem  múltam, mikor Nyíregyházán kezembe adták.
Zavartság  vett  erőt  rajtam,  mintha loptam volna, amit kaptam.
És nehogy meglássa valaki, nagy hirtelen a zsebembe raktam. Az-
óta éber, és józan állapotban, de még álmomban is velem van. Hű-
séges  szerelmem ő, és úgy  becézem kis szívem.  Sőt a többi kár-
------
tyával  együtt   valóban a   szívem  felett  cipelem.  Talán  azért is
szeretem őt a  legjobban, mert köztük ő a legszerényebb. Ő nem
kérkedik,  mint a többi társa. Néma a  szája, és csak, akkor kéredz-
kedik  elő, ha  törvénytisztelő  gazdája a rend őrével találkozik. A
forgalmi  engedély  társával,  és a  személyi  igazolvány kártyával
------
együtt kérik őt is. Mit kérik, szinte követelik. Rosszul esik neki, ha
kétségbe vonják jogosultságát, az ő becsületes voltát. A többivel
ellentétben vele az a gond, hogy végtelen önérzetes. És ez azért
is végzetes, mert az  úton nyílt a  front. Hiszen gyorshajtás, piros
lámpa,  szonda. - Kérem az  okmányokat felmutatásra! A minden-
napi forgalomban, a tülekedések dárda erdejében ennek vagyunk
------
kitéve.  Istennek  hála az esetek  többségében  az ukáz rendre az.
Menjen tovább! Ám zsörtölődik ilyenkor a leány lelkű okmány, és
száz szám sorolja panaszait. Én nem szítom parazsait. Csendesen
végig  hallgatom.  Hisz  pontosan  tudom, hogy az  én hű társam
mindenben ártatlan,  az ő státusza megtámadhatatlan. És már öt-
ven éve, hogy jóban-rosszban ő mindig, és mindenütt velem van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése