Mindenszentek

2022. október 30.

Véreim, ti drága szentek, ti mindig siettek. Mikor ideestek, gyer-
tyát gyújtotok, imát mondtok, … és már is tovább mentek. Amíg
eleven voltam sebtiben, ... én is siettem. Ma már tudom, hogy a
tegnapok, a kitaposott csapások árkában az orromig sem láttam.
Mert én a földi életből, ebből a faltól falig létből alig fogtam fel
valamit. Társas magányba bújtan éltem napestig. Gondoltam egy-
szer mégiscsak jobb lesz. Mindig ennek a reménynek nótáját fúj-
tam. Persze már nem fontos, hogy milyen volt a múltam. És az
sem hogy mikor, és hogyan botoltam. Már csak az lényeges, ami
---
ezen túl van. Tudjátok a ringben, a tülekedés határán innen más
a világ. Most, hogy síromnál megálltok, mikor imát mondtok,
és a túlvilági érzet itt fog titeket, amikor a virágot leteszitek az
a ti reményetek, az a csalóka vágyatok, hogy majd valamit láttok.
Hogy valamit tetten értek, de a ti álmotok csupán csak délibáb
képzet. Mindig azt hiszitek, amit reméltek. És hiába néztek kuta-
kodó szemmel, … de, ha még nesszel is figyeltek, én reám ti itt
nem találtok. Akire ti vágytok, az egykor volt kincs, akiről regél-
tek, az nincs. Nincs itt az áhított lélek, akit reméltek. Mert a sírok
közt, csak az enyészet, a földszaga, csak a nyirok, és az örök pára
az, amit ti magatokba szívtok. Látón, csodára várón nem ölt tes-
tet a lélek. Megvallom tinéktek földönfutóknak, hogy hiába ke-
restek kínban testet öltött lelket a sírban. Krisztus óta, ilyen földi
világnak, nem adatott meg ember fiának. Tudjátok, én a szélben
vagyok, ott találtok, mikor elfújjátok a viasz szagú áhítat pislákoló
lángját, vagy éppen az esti páraködben, amikor meggyújtjátok a
lámpát. Én veletek vagyok a bánatban, örömben, ha emlékeztek,
rám, mikor beszéltek rólam, és akkor is, ha nem. Mint apró nek-
tek láthatatlan ott leledzem az út porában és, ha úgy tartja ked-
vem, akkor a Nap honában, mikor az sugaraival rátok süt. Ilyen
kor én adom nektek a derűt. Én a fűben hatok, a fában, amikor
hozzátok szólok, amikor reátok köszönök. Én a ti egész földi él-
tetekben veletek vagyok. Mellettetek virrasztok az éjszakák ne-
szében, szerényen meghúzódok a nappalok csendjében. Ott va-
gyok a megszegett kenyérben, mikor megéheztek, mikor maga-
tokhoz vesztek. Ti szerető szívek, ölelő karok, én ott lapulok min-
den egyes szavatokban, ott vagyok az imátokban. Bent lobogok
a gyertya lángban, és kimondva, kimondatlan, … de azokban a
hálaadó virágokban is ott vagyok, amit most síromra hoztatok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése