Társbérlet

2022. augusztus 28.

 Közismert dolog, és tény, hogy mi ketten; Isten, és én már régen

élünk társbérletben. És mint távlat, s egyben békés varázslat, csen-

des kötelékben lakjuk  együtt a házat.  A táguló tér, s  az örök idő

falain belül mindenütt velem van az Úr ... Ő nyilvánul meg vágya-

imban, rám bámul tudatalattimban. Ő testesül meg munkámban,

jelen van mozdulataimban, most is itt van szavaimban. Ezért nem

jár bér, és ez így is lesz, amíg Ő, a végső útra fel nem kér. Nyilván

nem sürgetem, de egyszer majd felszólít. Rám szól, ahogy illik, és

amint az a szolgának  obsit adáskor  kijár ... Emberségének eleget

get tett, immár elmehet!  És ez most  már bármikor  eljühet, mert

szolgáltam én már  éppen eleget. S ha ezt diktálja a becsület, ha

ezt írja elő ott fent a szent  etikett, ám legyen.  Uram legyen úgy,

ahogy te akarod! ... Csak tudod, azért az jólesne, ha a végtisztes-

ségben  kegyelmed több  figyelemmel, egy kicsit jobb, egy kicsit

segítőbb szándékkal lenne irántam. Mert hát ki az közülünk, aki

hibátlan, és persze bízva a csodákban, én azért könnyű szívvel, 

visszatérés reményével indulnék el innét. Jó Uram, én úgy em-

lékszem, hogy nekem ebben a  véges végtelenben nem ez az el-

ső, és azt is remélem, hogy nem is ez  az utolsó utam. Uram, ha

engeded, ha lehet, én úgy szeretnék  végig menni ezen a fényes

körúton, ezen a csillagporos tejúton, ahogyan onnan ide megér-

keztem. Fázón, ruhátlan, vakon, szégyentelen csupaszon, sírón,

szegényen, rívó reményben, egészen meztelen.  Uram, te  drága

szent alak, ahogy jöttem, tanuktól körülvetten, én így hagylak itt,

hogy majd megint magaménak valljalak, és tovább imádhassalak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése