Mostanában

2022. augusztus 6.

Mostanában  gyakran megesik, őszfejem  olyanok tisztelik, kiktől
nem is várnám. Ennek  okán rendre  megelőznek  az  utcán. Nem 
tudom mi ad rá okot,  pedig  azelőtt én emeltem nekik előre kala
pot.  Elbizonytalanít  ez  a  hirtelen  színváltás.  Hiszen  a  színpad
ugyanaz, és ismerve magamat én sem változtam sokat. A mai fia-
-----
talok,  legtöbbször  vakok,  kik  úgy ülnek a buszon, mint a fáradt
iszap, de tegnap  ahogy megláttak, hirtelen felálltak, hellyel kínál-
tak. Egy - egy ilyen dolog, hamar zavarba hoz. Pedig mostanában
gyakran  megesik,  az is,  hogy  a tavasz  kínálja bájait. - Na de ta-
vasz  hölgyem, én  már régen  völgyben, pontosabban  az őszben 
-----
lakom. – Ne  utasítsa vissza ajánlatom, mondja  sok  önérzetesen.
Mi ez? A sors iróniája, az időskor  fintora, rút átok  talán, gúny ne-
tán, vagy az őszfejnek  kijáró tisztelet?  Keresem az okot! Mi lehet 
ez a szívet kitáró  szeretet,  és miért  csak most köszön rám sorra? 
Sokszor zavarba hoz, hiszen testem, lelkem  sajog, és csak a jó Is-
-----
ten a  tudója, hogy életem  delén  túl  mennyi nyűggel  bajlódom.  
Néha,  úgy  érzem  magam,  mint  az  agyon  koptatott  országút,  
amin régóta járok. Igen, már ilyen vén, s elhasznált vagyok! Nagy
kár, hogy a volt csapások mentén csak most integetnek a lányok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése