Elmaradt csodák

2022. július 22.

Egész életünk vágyakkal,  elvárásokkal van tele.  Nem tudom te

hogy vagy vele, de számomra minden megélt nap ... siker szele,

illetve sokszorosan remélt, alaposan  kitervelt  dolgaimnak szor-

gos  előzménye.  Én úgy fekszem  le  este  korán,  hogy álmaim

okán holnap valóra váltom vágyaimat. A  mottóm, s az érzetem 

-----

pedig az, mikor ha sikerül a tervem, akkor velem van, … ha meg

nem, akkor  elkerül az Isten.  Ilyenkor, mint  tehetetlen gyermek

ŐT káromlom nagy keserűségemben. Úgy szidom a Teremtőt ön-

nön szárnyaimtól megfosztottan,  mintha  egyedül  Ő lenne bal

sorsomnak  oka.  Ilyenkor  az  én  jóságos  Atyám   azt  mondja.

Ugyan már fiam, hisz  egyedül csak te tehetsz róla, s úgy néz le

-----

rám, mint józan tanár a buta tanulóra. Igen, én  napestig ebben

az űzött, ebben a túlfűtött varázslatban éltem eleddig. De Isten-

nek hála mára már  el múlt a  hisztéria.  Évek,  sőt évtizedek tel-

tek, amíg bezárult  a  diákélet  kapuja. Tény, hogy átlátok a volt

hiúságom szűrőjén,  és már  nem vonz  úgy a fény mint rég, és

nem szakad le az  ég, mikor  ha  alábbhagy  a láz,  a tűz, a láng,

-----

az izzó parázs lobja,  és ha  nem ég fennen a  nagy varázs nim-

busza … Engem  már  nem  bánt, ha elmaradnak a  csodák. Azt

mondják az  öreg  távol  keleti  bölcsek, hogy  a  boldogság ott

kezdődik, ahol véget ér a vágy. És  ezzel egyidejűleg még azt is

vallják, hogy a szomszéd kertje semmivel se zöldebb. Ők az igét

erősen hirdetik. és a dolog bárhogy is működik, én hiszek nekik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése