Már évek óta menekülök

2022. június 20.

 Már évek óta menekülök, mint üldözött kutyakölyök a részeg

gazdájától.  El csak el, minél messzebb a  háztól. Ilyenkor ma-

gammal  viszem  bántó  köszvényem,  a szőlők  közé cipelem

fájó  örökségem.   Úgy  emlékszem  így volt  ez tavaly  is, mi-

kor is kint az esőben, ahogy kaptatok fel az ösvényen szembe

------

jött velem egy furcsa ismeretlen. Köszöntött, és ahogy illik én

is köszöntöttem. Kérdőre vont. Mit csinálok ebben az átok idő-

ben? Költői kérdésre némaság jár, mint ahogy fokhagymás pi-

rítóshoz forralt bor dukál.  Egyszerűen  a pince  felé  intettem.

Jöjjön velem!  Ott,  legalább  meleg van. Benn, egyre mélyeb-

ben  barangoltunk  az élet  sűrűjében.  Ahogy  beszélgettünk, 

------

iszogattunk a  duruzsoló  kályha mellett, megnyugvás telepe-

dett rám. Valami különös forróság szökött sajgó  ízületeimbe.

Mikor jött az idegen, akkor még fájtam, s a pokolba kívántam.

De mikor a szent elment, vele ment bántó köszvényem. Azóta

úgy  hiszem,  hogy   aki  a tüzemnél  vendégként  megpihent,

akkor  ott engem, az ő  személyében  meglátogatott az Isten.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése