Ha már nem leszek

2022. június 2.

Amikor meghalok, mikor nem fáj már semmi, a berceli temetőben

akarok megpihenni. Mikor a vén életem lemenőben, én ott, a sze-

líd akácok tövében szeretnék szembesülni a csönddel, elvegyülni

a földdel ... Ha gyarló léleknek van utolsó kívánsága, mert nekem

a halandó embernek van, s ezen túl van jelenem, és múltam, de ki

majdan leszek, ott akarok összeesni holtan, elporladni atomokra

hulltan. Hál' Isten ébren még nem, de álmomban gyakran jönnek

----------

a hívások. Nem tudom hogy hogyan, de rendre érkeznek a rejtje-

les kódok ... Volt gyermekkori rokonok üzennek, a szúrós akácok,

titkokat susognak a halk szavú lombok. Füzek könnyei peregnek,

valakit siratnak. Dűlők partjain lapulevelek dudorásznak, bogarak

zsonganak. Út széleken a porcsin füvek bús nótákat fújnak. Tisza

iszapjából rég elhangzott szavak bugyognak fel, miket még akkor

dugtam oda el, mikor levegőért kapkodva fúltan, úszni tanultam.

-----------

Úgy emlékszem, hogy nyár estéken ott sok ezer rubin ékszer sú-

lyától szakadott le rám az ég, és milliom csillag világlott. A Nap

bolondja, a délibábos Hold mosolya kigyúlt, és a Tejút kivirágzott.

Bodza, orgona, hárs és a kaszált fű, a száraz széna illata szállt. Ha

meghalok, nem lenne szerencsés idegen földben eltemetve lenni.

Mikor a vén életem lemenőben, ha nem fáj már semmi, én a sze-

líd akácok tövében, … a berceli temetőben szeretnék megpihenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése