Csodálom az öreg házaspárokat

2022. május 18.

Csodálom  az öreg  házaspárokat, kik  egy intésből értik egymást.

Én úgy bámulom őket,  mint kies  tájon a  vízmosást, hol a két kö-

zeg; a kő, s a víz  nem csupán  csak megérintik a másikát, de már

ősidők óta táplálják a maguk mágiáját, védik varázsát, féltve őrzik

összetartozásuk titkát.  Hős tetteik úgy simulnak az ős napok ölé-

ben, akár a halak úszkálnak a hűs patak medrében, és bár, ha már

nem is ficánkolnak éjt és nap, de mindig együtt vannak. Meg kell

osztanom veled, el kell mondanom neked, hogy mióta időm egy-

re jobban rövidül, már  nehezemre esik itthon ülni egyedül. És, ha

---------

Isten engedi,  veled szeretnék megöregedni.  Vágytam mindig és

vágyom ma is, és  minduntalan,  hogy melletted olyan boldog le-

gyek, mint a  szeretetéhes  tudattalan gyermek.  Én már míg élek

egyazon tető alatt akarok veled lenni. Veled akarok feküdni, kelni.

A magunk  cseresznyés táljából  enni, és ha  már kiettük a tálat, a

közös kupából, egyazon termés borából akarok inni utánad. Nem

tudom  vágyamat  szavakba  önteni,  de azt  igen,  hogy ami még

hátra van veled akarom tölteni ... Te már csak  tudod, hogy meny-

nyire szeretem  modorod, kedvelem alakod, és imádlak régről, de

---------

én már  élből sem  fogom  lehozni  neked a csillagot az égből. Vi-

szont követlek,  mint ahogy a  fehér bot  követi a vakot. Isten bo-

csássa meg nekem konok önzőségemet, de, ha  hagyod őrangya-

lod leszek.  És  azzal  sem  mondok  nagyot,  hogy  én  mindent a

kedvedre teszek.  Elviselek  telet,  jeges  fagyot, érted tűrök hideg

szelet, tűző meleget,  perzselő napot. Bárhogy is lesz, és bármit is

hoz a szeszélyes élet, adhat a sors akár ezer évet. S  hát mondhat-

nak  rám,  és rád  csúfságot,  szórhatnak  átkot.  Én mégis csak ve-

led  maradok,  én  veled  akarom  megélni  a  mát, és  a holnapot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése