Kékmadár

2022. március 12.

Ahogy szoktam vasárnap reggel hétkor épp vásárolni indultam.
Mikor az éhes veréb csapat ételmaradékra várva fent csivitelt a
tetőn. Aznap a kaput tárva, arra lettem figyelmes, hogy egy fur-
csa szárnyas szerzet, - sosem  láttam előtte ilyet - olyan begye-
sen mászkál a  csacska az  öreg macska körül, mintha ő volna a
------
porta birtokosa. Miközben a  szemtelen verebek féltek tőle, ő
ahelyett, hogy félne, szinte szembe szállt vele. Miután a kaput
kinyitottam bent  maradtam a  kocsiban és  csak néztem, mint
a moziban.  Egészen  belefeledkeztem,  úgy  mórikálta  magát.
Nem hittem a szememnek. Hát miféle szerzet ez, és miféle cso-
------
da, hogy őt ez a vén goromba macska nem bántja?  Már rég el
kellett  volna  mennem, de csak ámulva  figyeltem vak bátorsá-
gát, és  díszes  ruházatát.  Hátán  természet  fölötti kéket viselt,
melynek színe tinta kék, és égbolt kék közötti volt. Melle, és ha-
sa táján vöröses díszlett, ami itt-ott még barnát, meg fehér fol-
tot is hintett.  Annyira megfogott a díszes  öltözet, hogy aznap
------
éjszaka kék, fehér,  meg vöröses barna színek keveredtek álma-
imban. Másnap, álomélményemre, de főként szépségére tekin-
tettel  "kék madár"-nak  neveztem  el.  Azóta  reggelente idejár
a kertbe.  Itt  eszik,  ügyes  csőrét  fenegetve  tollászkodik,  jön-
megy, fontoskodik.  Itt mászkál  a kertben  nagy örömömre. És 
amíg el nem száll, addig én rendre csak gyönyörködöm benne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése