Istennel társbérletben

2022. március 11.

Isten, és én, mi ketten régen vagyunk együtt társbérletben mint-
ha hűség esküt  tettünk  volna  egymásnak  megosztunk asztalt,
ágyat, egy szóval békésen lakjuk a házat. Az Úr itt van a mozdu-
lataimban, most is szavaimban, jól megfér a tudatalattimban. S
ez így is lesz, míg a  végső útra fel nem kér.  Nem  sürgetem, de
-----
egyszer úgyis magához int. Elém áll, rám szól, felszólít, amint az
az a  szolgának obsit  kiadáskor kijár.  Ismered a szlogent. A mór
megtette,  amit  kellett,  a mór  mehet! És ez könnyen meglehet,
mert szolgáltam én már éppen eleget. S, ha ezt diktálja a becsü-
let,  és  ott fent  az  Isteni etikett,  hát legyen.  Uram, legyen úgy, 
-----
ahogy te akarod! Csak  tudod, azért jólesne,  ha a végtisztesség-
ben kegyelmed több figyelemmel, és segítőbb szándékkal lenne
irántam. Persze ki az, ki közülünk hibátlan, de bízva a csodákban,
én azért  könnyű szívvel, és a visszatérés reményével indulnék el
innét.  Jó Uram, nekem nem  ez lesz az  első, és nem is az utolsó 
-----
utam, ezt régóta én már tudom, de én úgy szeretnék végig men-
ni a te fényes tejutadon, a te csillagporos körutadon, ahogyan én
onnét idejöttem. Szeretettel vártan, szégyentelen ruhátlan, síró
szegényen, rívó reményben, meztelen, vakon, egészen csupaszon

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése