Az öreg ladik

2022. március 25.

Az idén  télen parthoz  kötött láncra verten belém költözött a szé-
gyen. Eltökélten azt reméltem, miként eddig minden évben, rend-
be  hozzák csónak  testem.  Várván, ... vélten, azt  képzeltem, tán
még igényt tartanak rám. Ám mint anyjától ellökött kutya kölyök,
nem tudom,  miért lettem árva, és üldözött. Nekem itt a Tisza rév-
------
ben folyik el a kátrány könnyem, odadobva rossz sorsomnak, ma,
vagy  holnap,  elapad a csónakvérem.  Aszik dongám,  darabokra
hull a ladik bordám.  Elhagyatott csúnya lány vágyik így ölelésre,
a szárny szegett madár repülni tiszta égbe, ahogy én vágyom visz-
sza az öreg  Tisza vízébe.  Ám  most árván,  itt kell vesztegelnem.
Pedig tavaly még Tiszalökig ereszkedtem és olyan könnyen, mint 
------
egy  király versenycsónak.  Mi több  egészen Tiszabecsig, miként
a sirály merészkedtem.  Vigéckedtem,  lebegtem szinte madárként
repültem.  Amit itt  kevesen  mondhatnak el  a Felső - Tisza körök-
ben.  Egészen  máig reménykedtem, de  már úgy  látszik, szétesik, 
darabokra  málik  ladik elvem az én kalandos vízitúra tervem. Ne-
kem, kinek  mindig volt stílusa, nekem kinek eleddig  százszámra 
------
volt patrónusa.  Így folyik  szegény  árva ladik  lelkében a tusa. A
volt  Tisza  szolga morgolódik,  küzd, vív, itt egy magában. Lelke
viharában dúl-fúl, de még mindig bízik, mindhalálig reménykedik.
Csak hát ő az öreg szelindek eb még nem tudja, hogy ennek a sze-
líd medernek, amit Tiszának  neveznek ő kisemmizett koldusa lett, 
és  az  ő öreg  csónak  testének  már soha,  de soha nem lesz utasa.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése