Pálinkás reggelek

2020. december 16.

Volt idő mikor vakon becsület kölcsönnel erős ösztönnel, tüzes

fiatalon éltem. És, ha kellett gavallér módon, merthogy volt mi-

ből ősi jusson fizetnem. Mesés, és víg mulatság volt ekkor még

a világ. Persze mára már óvatosabban járok, és bár szemüveg-

gel, de tisztábban látok. És trágár sem vagyok, szám nem hagy-

ja el rossz szó, sem átok, így aztán kedvelnek a barátok. Mert

----------------------

tudod mindennél előbbre való az emberbe, és az Istenbe vetett

hit, hisz a bűntől, és egyéb emberi nyűgtől csak ez szabadít. Így

manapság a Teremtő is kedves társaság. S, mert bíz Ő jóval böl-

csebb nálamnál, meg aztán mindig akad jó bor is házamnál így

engem Ő, víg barátként adaptál, és asztalomnál iszik napestig.

Mikor pedig búcsút int, mert már nyugodni kívánkozik. Egy szó,

----------------------

mint száz, ha Ő lefekszik, nekem még hajnalig nyitva a szemem.

Azon vagyok addig, hogy aznap miket mondott nekem. Aztán

reggel, mikor felkel, mint ki ellene bűnt követett el, én megint

csak neki gyónok, vele békülök. Mellé ülök, eszmét cserélek ve-

le. Persze legtöbbször várok ... Várom, hogy Ő emelje fel elébb

az imádságos csodát, majd óvatosan én is oda koccintom övé-

----------------------

hez a jó illatú reggel pálinkás poharát. Így indul egy-egy napom

az én szeretett főnökömmel. Szemben minden ellentétes nézettel,

s, ha kell, akár ezerszer is az anyja keservit! El ne hidd senkinek

barátom, hogy a Magasságos flinc-flancosan kávézik, ... vagy úri

mód teázik. Ne hidd, az angyalát! Mert Ő is, mint minden rendes,

és okos ember minden reggel legalább ötven fokos pálinkát iszik.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése