Esti ima

2020. december 15.

Mi Atyánk Isten, aki itt a földön vagy, és ott fenn a magasban.

Te tudod a legjobban, hogy este mikor pizsamát húzok abban

a reményben, hogy majd alszom, mint mások mély álomban,

ahogy itt sokan, békés bárányaid az ólban ... Ilyenkor alvó vá-

gyamban hozzád beszélek, mondom némán az imát. Halkan,

csak úgy magamban. Az orrom alatt mormolom a fohászt. Se-

gíts elaludnom Uram! De inkább már ordítanám, hogy halljad.

-----------------

Zavart cimbalom vagyok. Káromló frászt játszik az éjszaka átka

a feszes húrokon. Segíts elaludnom Uram! Ma is, azért könyör-

gök, hogy itt a takaróm alatt ellazuljak, és ismétlem neked ezer-

szer. Szenteltessék meg a te neved. Az órámra nézek hajnali fél-

három, és még mindig fent vagyok. Legyen meg a te szent aka-

ratod. Kerek szemekkel nézem bent a plafont. Élesen hallom, mi-

lyen erősen ver a vekker, és forgolódom. Jöjjön el a te országod.

-----------------

Majd ily módon könyörgöm, hogy ... Add meg nekünk a mi min-

dennapi kenyerünket. Felkelek, botorkálva kimegyek a konyhá-

ba, a hűtőben keresgélek. Bocsásd meg a mi vétkeinket. Csak el

ne hízzak Uram! Utána, kint a teraszon rágyújtok egy cigarettá-

ra. Ott füstölgök, suttogom tovább magamban. Miképpen mi is

megbocsájtunk az ellenünk vétkezőknek. Köhögök, rontom a tü-

dőmet. Uram ne vígy minket a kísértésbe. De addig se, míg a má-

-----------------

sodikra gyújtok. Rossz ember vagyok Uram. Javíts rajtam, mert

amint látod én magamon nem tudok. Szabadíts meg a gonosz-

tól. Hogy romjaimból felépüljek, és a te kegyes tetszésedre le-

gyek. Hisz te megteheted, mert minden a tied Uram. Tied az or-

szág, a hatalom, és a dicsőség mindörökkön örökké ámen. Itt

minden a te malmodra hajtja a vizet. Csak most már azt mondd

meg nekem, mit tegyek, hogyan szóljak hozzád, hogy elaludjak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése