Erzsi néném intelme

2020. november 24.

 Egy időben mindig engem küldött anyám vásárolni, merthogy a

testvérek közül én tudtam a legjobban számolni. Jól esett ezt tő-

le hallani, és én egy percig sem akartam ebben őt megcáfolni,

de mielőtt átléptem volna a küszöböt cetlire vetettem, hogy mit

kell a boltból veni. És mivelhogy a jó Isten nekem észt is adott

ezért a kapott pénzt, újból megszámoltam. Aztán a fúrott kútnál 

-----------------

megint megnéztem a fémérmeket, de nem volt az sem több, se 

kevesebb. Zsebembe csúsztattam őket, ... majd a szatyrot a nya-

kamba kaptam, és boldog elégedetten ugráltam a slipper fák kö-

zött. Igen ám, de mire én a sínek közt Jakabó Erzsi nénémhez

értem, ott a bolt előtt, már jócskán hibádzott a fizetőeszköz. Sír-

va raktam le a pultra az összecsömöszölt cetlit, és a megmaradt 

-----------------

forintokat. Amikről Erzsi néném ugyan így azt állapította meg,

hogy ez bíz, jócskán hibádzik. Pontosan emlékszem, hogy Pető-

fitől kellett idéznem, nevesen elmondatta velem a  ”Megy a ju-

hász szamáron, földig ér a lába” Néném verselés közben nagyo-

kat nevetett, annyira, hogy a végéhez érve már én is nevettem. 

-----------------

Majd vigaszképpen, egy zacskó kandics-cukrot, és egy szagos

flóra szappant adott. Lelkemre kötötte még, hogy caola helyett

ezzel mossam okos fejemet, s az összegyűrt cetlivel együtt sza-

tyorba pakolta a felírtakat. - Aztán erről egy kukkot se szólj az

anyádnak! És ezután mindig boldognak, és vidámnak lássalak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése