Bátran mondhatom

2020. november 28.

Bátran mondhatom hangosan, vadon bár, de mesélhetem akár
halkan is, és szerényen, a tényen semmitsem változtat, ámbár
a világ változhat, de nincs annál bizonyosabb, hogy a fél világot
bejártam. Persze hiheted azt is, hogy világolok. Ezért most előre
szólok, hogy én ezt nem teszem, de mért is tenném. És ez nem
bűn, nem erény. Elmondom hát őszintén, nekem az szerencsém,
hogy bárhol is vagyok néhány szóval megértetem magam. Egy
intés, egy kacsintás, egy köhintés, máris értik mit mondok, vagy
ha nem is, de érzik, ha okozat és ok, hogy mit is akarok. És tapo-
----------------
poshatom a földhátát a hideg Izlandon, vagy a ködös Albionban,
vagy akár a forró sivatagban. Nekem váltig így működik szívem,
és az eszem egyaránt. Nehezen tűröm a magányt, de tudom az
arányt, minek gyanánt más kezével, ... sem, semmiféle szervével
nem verem a csalánt. Szemem ezer tájat látott. Szám ezer vidék
étke ízét ismeri. Sok nép, sok szép asszonyát, leányát csodáltam.
Bámultam báját, dicsértem küllemét, sikkjét, kellemét. Sok nem-
zetnek hallgattam himnuszát, emelve nimbuszát, ... ittam borát,
vagy épp a teáját, aszerint, mint hozta a helyi szokás, a véletlen,
----------------
vagy éppen az idő vétlen pillanata. De bárhogy is sodort, bárho-
va is vetett a sors, mindig idehaza volt a legjobb ... És persze igy
van ez ma is. És ezt azért is vallom itt hangosan, de mondhatom
vadon, mesélhetem bátran, akár halkan, és szerényen, bár a világ
változhat, de azon a tényen semmisem változtat, hogy ... magyar
vagy. És, ha kell akár ezerszer is elmondom, hogy szeresd a hont,
becsüld hazádat búsan, akár vígan. Hidd el az én szám nem hazu-
dik. S amint látod, inkább dadogok, mintsem néma vagyok. És, ha
kicsit is ismersz, megtisztelsz azzal, ha ezt itt most végig olvasod.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése